IT support

Meldaro biedt al jaren IT support aan haar klanten aan. IT support houdt in dat wij ondersteuning bieden bij problemen van technische kennis, vooral op het gebied van ICT. In sommige organisaties valt de functie samen met die van helpdeskmedewerker, maar een ICT support medewerker kan ook een breder takenpakket hebben bijvoorbeeld in het ontwikkelen en testen van programmatuur.

In het algemeen ziet het takenpakket van de ICT support medewerker er als volgt uit:

  • Functioneren als aanspreekpunt bij problemen van technische kennis richting klanten, medewerkers of andere gebruikers
  • In kaart brengen van technische problemen in overleg met de melder
  • Analyseren en verhelpen van de problemen op afstand
  • Zo nodig sturen van een monteur
  • Onderhouden van contact met de monteur over de voortgang van de reparatie
  • Tijdig en volledig informeren van het probleem van de melder en de oplossing van het probleem
  • Eventueel bezoeken van klanten om ter plaatse aanpassingen of verbeteringen uit te voeren
  • Uitvoeren van dagelijkse controles om problemen vroegtijdig te signaleren
  • Ontwikkelen en testen van bijvoorbeeld (nieuwe) features en releases
  • Eventueel draaien van wachtdiensten
  • Eventueel geven van trainingen aan medewerkers en/of klanten

ICT support medewerkers kunnen werkzaam zijn bij vrijwel alle organisaties en maken in de meeste gevallen deel uit van de ICT-afdeling. Heeft u IT support nodig, neem dan contact op met Meldaro voor een gratis intake gesprek. Aan de hand van dit intake gesprek stellen wij een takenlijst op dat volledig aan uw wensen is aangepast.